25 Kasım 2016 Cuma

Anime: Death note



Death notu bilmeyen yoktur diye düşünüyorum. Ama kısaca konusunu yazayım ; Yagami light üniversiteye hazırlanan bir öğrencidir. Bir gün dersteyken gökten bir defter düştüğünü görür. Çıkışta defterin oldugu yere gider ve defteri görür. Defterin üzerinde death note yazdığı icin önce bunun bir şaka olduğunu sanar fakat kitabı almaya karar verir. Eve geldiğinde birden ryuk'la karşılaşır. Ryuk, defterin sahibi olan ölüm melegidir. Yagami daha sonra deftere inanır ve tüm suçluları öldürmeye başlar. Ani gelen ölümler sonucu şaşıran hükümetler ve halk artık light'in yani kiranin adaletini esas almaya baslar. Kira'ya karşı olan L ise, onu tutuklamak için kolları sıvar ve ikisi arasında bir yakalama oyunu başlar. Oyunun kuralı basittir: kimliği ortaya çıkan ölür!!

Baya kısa oldu nskdskd

KARAKTERLER;

Yagami light (KIRA)


Ryuzaki Lawliet (L)


Amane misa


Ryuk


Rem



Watari

Soichiro yagami


Matsuda

Aizawa



Mogi


Nate river (Near)


Michael keehl(Mello)


Takada kiyomi

Teru mikami





Dikkat !! Spoi içerir. Meraklı insan bu sana, eğer okursan bana gelip ''neden spoi verdin'' falan deme :) beni de suçlama. Bunu bende çok yaptığımdan djdjdid uyarayim 
Animeyi ilk duyup araştırdığımda L'in keko oturuşuyla dalga gecmistim hatta bunu yolda görsem görmemezlikten gelirim tarzı kendi kendime yorum yapmıştım ama sonradan onun dakka başı yemek yemesi, light için ''tek arkadasim sensin'' falan demesi, beni ona karşı düşüncelerimi degistirmeye başlamıştı. 25. Bölüme kadar kira'cı mı olsam? L'cı mi? Derken...

yıkıldım..


Yağmur sahnesinden sonra L'e nasıl kıyabildi anlamadım.


Bu gülüşten sonra yagami benim için bitmiştir. Arkadaşın öldü lan vicdansız..

Yagamiyi bu kadar duygusuz yapmaları.. Abi L'i gectim (lafın gelişi yoksa cok pis uyuz oldum sırıtmasına) amane o kadar peşinde dolandı, canını hiçe saydı bunun için bu oglan bir pas vermedi,remi kolaylıkla amaneyle tehdit edebildi lan nsdmj

Ayrıca amane'de ne can varmış anasını satayım. Kız iki defa ölüm melegiyle göz değiştirip canının yarısını light için feda etti ama yine de ölmedi. L'in ve kira'nın ölüp onun ölmemesi çok ironik

Ah watari o adam bana hep batman'de ki yardımcı adamı hatırlıyordu. Onunda ölmesi yazık oldu ama ryuzaki ölmüşken onun yaşaması da pek anlamlı olmazdı zaten.

Ben sanırım hep sonradan sevecegim kişilere ön yargıyla bakıyorum. L'den sonra yerine mello ve near geliyor ya, ben near'ı ilk gördüğümde sevmedim. L'in beyaz saçlı halini cizmisler near diye kakalıyorlar bize, ne gerek vardı falan demiştim. Ama sonradan onu da sevmeye başladım.(Ayrıca nedendirse beyaz saça bir ilgim var çok hoş) Zaten teknik olarak near, L'di zaten. Varisi diyorlar ama ben kızkardeşi sanmıştım. Hatta ilk tepkim ''oha ryuzakinin kız kardeşi varmış'' olmuştu. Ryuzakinin yemek yeme alışkanlığı yerine onun oyuncaklarla oynaması, keko oturuşu yerine tek ayağı havada teki sallanır şekilde sandalyeye oturması falan... Ama sonradan mello'nun da gelişiyle bir adam ''siz ikiniz ryuzakinin varisisiniz'' diyince kalakaldım.Near'in erkek olduğunu okumuştum bir yerde, inanmam, olamaz, kesin kız o :)


Bu arada ben aizawa'ya çok takıldım ya. Bence L ona daha ciddi görevler verebilirdi. O da hep yagamiden şüphelendi, l'in de near'ın da yagamiden şüphelenmesini kendince yorumladı ve en son ki bölümlerde kira'nın kağıtla anlaştığını anlamak için tırnak izi bırakması aynı zamanda nearla buluşmaya giderken  'hepimizin ölme ihtimali' olabileceğini söylemesi, near'a bilgi vermesi falan gerçekten polislikte iyi olduğunu kanıtlar nitelikteydi.

En son bölüm demişken matsuda ne yaptı lan? Şaşırdım cidden, o atağı ondan beklemezdim ama duygusal bir adamdı o yuzden yagaminin kira çıkması onu çok üzdü ayrıca şef'in kirayı yakalama azmini yoksayip yagaminin onlarla oynadığını düşününce yagamiyi ilk vuranın o olması da doğal oldu. Ve iyi oldu.(L'ciyim aga)

Ben kesinlikle kiraya katılmıyorum. Tamam dünyada suç aldı başını gitti. Hatta bazen ''keşke death note'um olsa da şunu öldürsem'' dediğim kişiler de oldu ama ben tek birinin adaleti sağlayabileceğini düşünmüyorum. Kime, neye göre adamı suçlayıp, öldürüyorsun. Near' in en son söylediği sözler çok dogruydu. Kira, kendini tanrı olarak görüp kopmuştu ve artık tam bir katil olmuştu. Kısacası ölümüne L'ciğim ! (Ama aklım yine de karışık sonuçta o defteri bende bulsam bende yagami gibi olabilirdim herneyse L forewer dnkddkc ) Ulan ryuk hep senin can sıkıntın yüzüne oldu bunlar.


Bu arada yazar bey ve çizer bey hiç bu çizim ve tepkiler yagamiye yakışıyormu Allah aşkına.o cool çocuğu son bölüm ne iğrenç yaptınız ya yoksa sizde mi L'ciydiniz? :)

Çok tuhaf ya, cidden. Animede baş karakterler öldü(L ve kira), yan karakterler öldü(rem, mello, takada kiyomi, mikami, şef, watari vb..) nasıl bir yazardır bu misa hariç ve bi'kaç kişi daha ışte onları öldürmedi sadece. Ayrica rem'in ölmesi de kötü oldu be, ne seviyormuş misa'yi ve daha da kötüsü misa daha sonra remi unutup, onun ölümüne değilde yagaminin ölümüne üzüldü.  Harbi yazık lan Rem'e.

Neyse şu video'yu bırakayım da gülün biraz ben koptum doğrusu ndkdmsj